Zdravie

Týchto 8 zlozvykov negatívne pôsobí na vaše zdravie i peňaženku. Koľkých z nich sa dopúšťate aj vy?

Vraví sa, že zvyk je železná košeľa. Na mnoho vecí sme navyknutí až v takej miere, že ich robíme automaticky, bez toho, aby sme sa nad nimi zamýšľali. Pravdou však je, že niektoré zvyky, ktoré máme, nám v skutočnosti vôbec neprospievajú, či už zdravotne alebo finančne. Predstavíme vám teda 8 chýb, ktorých sa dennodenne dopúšťame, no škodia nám.

Toaletný papier:
Život bez toaletného papiera si vieme predstaviť len ťažko. Vedeli ste ale, že aj tento vynález má návod na použitie? Jeho vonkajšia strana je vyrobená tak, aby sme sa je dotýkali rukami, pričom vnútorná je určená na hygienu. Na správnu hygienu však nie je ideálne používať toaleťák. Vhodnejšie je použiť bidet alebo sa utrieť vlhčenými obrúskami určenými na intímnu hygienu.

Používanie smartfónov pred spaním:
Žijeme v dobe, kedy si neviem predstaviť fungovať bez našich inteligentných telefónov. Mnohí z nás nedokážu zaspať bez toho, aby predtým vďaka smarfónom neboli v spojení so svetom. Lenže to nie je vhodné. Jednak preto, že väčšina obsahu, ktorý si prezeráme ovplyvňuje náš emocionálny stav, čo môže spôsobiť problémy so zaspávaním, či zlé sny. Okrem toho jas z displeja negatívne pôsobí na naše oči, čo môže spôsobiť očný tlak a následnú bolesť hlavy. Aj vedci odporúčajú, aby sme aspoň hodinu pred spaním nepoužívali mobilné zariadenia.

Používanie parfumov:
Tí, ktorí používajú parfumy už dlhšiu dobu, ho prestávajú cítiť už po asi desiatich minútach. Ostatní ho ale cítia stále. Preto by ste mali svoj parfum nanášať maximálne v piatich strekoch. Aplikujte ho za uši, na zápästia a na oblasť dekoltu. Ide o miesta, kde nám tep pulzuje najviac a preto bude jeho vôňa silnejšia.

Nastavenie budíku:
Väčšina ľudí si zvykne svoj budík zvyknú nastaviť stále o 10-15 minút skôr než potrebujú, aby si mohli poleňošiť. Lenže tento (zlo)zvyk vôbec nie je taký prospešný, ako by ste si mohli myslieť. Takéto prebúdzanie spôsobí ešte väčšiu únavu a letargiu. Preto je lepšie vstať hneď na prvé zvonenie budíka a budete prekvapení, ako pozitívne to ovplyvní váš život.

Množstvo zubnej pasty:
Koľko zubnej pasty zvyknete vytláčať na zubnú kefku? Pravdepodobne po celej dĺžke štetiniek, presne tak, ako to ukazujú v reklamách. Pravda je ale taká, že na kvalitné vyčistenie zubov postačí množstvo pasty o veľkosť guličky hrášku. To vám povedia aj zubári. Pretože zubná pasta neslúži na to, aby sa nám v ústach poriadne napenila, ale má zjemniť pohyby kefky.

Skladanie tričiek:
Aj vám napadla otázka ako je možné, že tričká v obchodoch sú vždy poskladané rovnako úhľadne? Teraz si prezradíme návod, ako si takto dokonalo zložiť oblečenie aj doma. Vezmite tričko a ľavou rukou ho chyťte za bod 2 a pravou za bod 1. Bez toho, aby ste ľavú ruku dávali preč, spojte si boj 1 a 3. Dvihnite tričko a ono sa automaticky poskladá do perfektného tvaru

Horúci kúpeľ alebo sprcha po príchode zo zimy:
To, že kúpeľ je pre organizmus prospešný, vedia hádam všetci. Skvelo uvoľňuje svaly a upokojuje. Avšak príliš horúca voda môže mať negatívny vplyv na krvný tlak a zároveň dehydruje pokožku. Horúci kúpeľ mnoho ľudí preferuje v zime a to tesne po návrate domov zo zimy. Vtedy ale organizmus zažíva šok a navyše telo začne predčasne starnúť. Takže pokiaľ sa chcete tomuto vyhnúť, voľte radšej teplú vodu pred horúcou. Lekári odporúčajú teplý kúpeľ v časovom intervale 10 až 15 minút a do vody pridať morskú soľ a esenciálne oleje.

 

Plynatosť a nadúvanie:
Táto téma je pre mnohých nepríjemná a to hlavne v prípade, ak sme na dôležitom stretnutí alebo na rande a vtedy sa začnú plyny pýtať von. Ako dobre vychovaný, kultúrny človek ich však zadržiavate. Po niekoľkých minútach sa však toto zadržiavanie môže premeniť na pomerne hlučné uvoľnenie. Ak je to už na nevydržanie, je lepšie sa ospravedlniť a odísť na WC, kde si môžete uľaviť. Odporúčame vám ale pred dôležitou schôdzkou či inou udalosťou nekonzumovať potraviny, ktoré ovplyvňujú tvorbu plynov.

 

zdroj: takprosto.cc

Podobné články

Back to top button
Close
Close
Connect!